Večeře

salmon-518032_640

 

Večeře je synonymem pro něco příjemného – po dlouhém dni si sednete, zastavíte se a vychutnáte něco dobrého. Existuje ale několik pravidel, jejichž dodržováním zajistíte, že večeře bude příjemná nejen dokud jíte, ale také potom – budete se cítit lehce, plni energie a bez trávicích obtíží. I ráno po správné večeři se vstává mnohem jednodušeji.

Večeře by měla pokrýt cca 25-30 % celkového denního příjmu.

Měla by obsahovat:

  • Komplexní sacharidy – Volíme méně sacharidů, oproti obědu. Např. rýže, brambory, celozrnné pečivo, knäckebroty, tortila apod. Pečivo konzumovat, už jen v minimálním množství.;-)

  • Bílkoviny – Volíme více bílkovin, oproti obědu. Např. tvarohové pomazánky, cottage sýr, tvarůžky, mozzarella light, vejce, šmakoun, tofu, tuňák, kuřecí či krůtí prsa, luštěniny apod.

  • Zeleninu – Pokud nekonzumujeme zeleninu během dne, je ideální čas to napravit. Čerstvou, syrovou, ale klidně i tepelně upravenou, například v páře.

Spousta lidí žije v přesvědčení, že by neměli po 17. nebo 18. hodině jíst. Je to velký nešvar a mýtus!!! Poslední větší jídlo by mělo být 2 – 3 hodiny před spaním! Tudíž pokud jdete spát kolem půlnoci, je možné si dát večeři v 21 hodin. Nebo pokud jste večeřeli v 19 hod., můžete si dát kolem 22. hodiny ještě jednu malou svačinku. Rozhodně nechoďte spát hladoví!

Pavel Václavík
Trenér, výživový poradce a masér. Autor ebooku Základní principy (nejen) tělesné proměny. Je průvodcem ke změně životního stylu. Jeho cílem je, aby lidé přebudovali své myšlení, své tělo a tím i svůj život.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Odběr newsletteru

    Registrujte se a získejte online kurz změny životního stylu ZDARMA.

  • Kategorie