Shrnutí základních živin

aluminous-749358_640

Připravil jsem pro vás krátký a výstižný článek, kde najdete shrnutí základních živin (makrosložek: sacharidy, bílkoviny, tuky).

KOMPLEXNÍ SACHARIDY

Jsou zdrojem energie. Celozrnné pečivo, celozrnné lupínky, ovesné vločky, müsli, knäckebroty, křehké plátky, brambory, rýže (natural, basmati), těstoviny (celozrnné, špaldové …), kuskus, pohanka, bulgur, jáhly, jáhlová kaše, pohanková kaše.

JEDNODUCHÉ SACHARIDY 

Potřebuje je mozek. Ideálně ovoce (i sušené), ovocný zakysaný mléčný výrobek.

BÍLKOVINY 

Stavební látka. Libové maso (kuřecí, krůtí, hovězí, jehněčí, výjimečně vepřové), ryby (jakékoliv i tučné), uzeniny (pouze s obsahem masa nad 90%, s obsahem soli do 3%, a s obsahem tuku 2-3 g na 100 g), mléčné výrobky (sýry, mléko, jogurty, tvarohy, zákysy), vejce, luštěniny, sojové výrobky.

TUKY 

Zásobní zdroj energie, důležité pro tvorbu hormonů, a pro vitaminy rozpustné v tucích. Rostlinné oleje (olivový, řepkový, lněný apod.), ryby (obsahují omega-3 nenasycené pro zdraví prospěšné tuky), mléčné výrobky, maso (uzeniny obsahují skryté tuky).

Dbát na příjem VLÁKNINY, MINERÁLNÍCH LÁTEK, VITAMÍNŮ, spousta jich je v zelenině. Tu je možné konzumovat neomezeně (kromě avokáda a oliv, kde je vysoký obsah tuku, tudíž ty omezeně).

Pavel Václavík
Trenér, výživový poradce a masér. Autor ebooku Základní principy (nejen) tělesné proměny. Je průvodcem ke změně životního stylu. Jeho cílem je, aby lidé přebudovali své myšlení, své tělo a tím i svůj život.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Odběr newsletteru

    Registrujte se a získejte online kurz změny životního stylu ZDARMA.

  • Kategorie