Oběd

resort-921940_640

 

Oběd je hlavním jídlem dne. Měl by být ideálně teplý a obsahovat všechny živiny.

Oběd by měl pokrýt cca 35 % celkového denního příjmu.

Měl by obsahovat:

  • Komplexní sacharidy

Např. rýže (natural, basmati); těstoviny (lépe celozrnné, vařené na skus); kuskus (také lépe celozrnný); brambory (možno bramborová kaše); pohanku atp.

  • Bílkovinu

Např. libové maso (kuřecí, krůtí prsa, pečené kuře bez kůže (při redukci), libové hovězí, libové vepřové, telecí maso, králičí maso, zvěřina atp.); ryby (jakákoliv); vejce; sýr; luštěninu; sojové maso – tofu; šmakoun atp.

  • Tuky

Oběd by měl také poskytnout kvalitní tuky – tj. z kvalitního masa. U zeleninového salátu je vhodná zálivka s olivovým olejem. Tepelně upravovat pokrmy bychom měli na kvalitním rostlinném oleji (nejlépe řepkovém).

  • Zeleninu

Čerstvou, vařenou, pečenou, mraženou, je to jedno, alespoň nějakou.;-)

V případě bezmasého obědu myslete na doplnění bílkoviny z jiného zdroje (např. vejce, luštěnina, sýr apod.)

Pavel Václavík
Trenér, výživový poradce a masér. Autor ebooku Základní principy (nejen) tělesné proměny. Je průvodcem ke změně životního stylu. Jeho cílem je, aby lidé přebudovali své myšlení, své tělo a tím i svůj život.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Odběr newsletteru

    Registrujte se a získejte online kurz změny životního stylu ZDARMA.

  • Kategorie